Angående operationen!



Sv; Japp, jag har opererat mitt knä
, dom har tagit bort två stycken menisk, eller brosk. Det som hände var att mitt knä hade låst sig & mitt knä hade blivit väldigt svullen & jag kunde inte ens gå eller sträcka på knäet.

Detta berodde på att det har blivit en spricka i menisken så att en del av den har kommit i kläm inne i leden. Så det som dom gjorde var en titthål operation eller som dom kallar det artroskopie (stavning?). Operation gick till så att dom gjorde två hål i mitt knä, & kolla inuti mitt knä med ett kamera & sen så hade dom opererat bort två styckern brosk. Ortopeden sa att jag inte behövde någon sjukgymnast medans sjukgymnasten sa att jag behövde det?

Men som jag fattade så kan jag gå "normalt" inom några dagar. Vilket är j*vlig bra för att jag kommer knappast ihåg en tid då jag inte hade kryckor, liksom jag har inte gått normalt i en månad nu! Usch...

Men ialla fall här kommer lite bilder!
När jag hade bytt om till sjukhus kläder & var livrädd...

Väntade på hissen & då visste jag att jag skulle snart få sprutor :O Jag började skaka av rädsla...

HAHAHHA XD jag bjuder på denna FULA bilden, som min mamma har tagit, nerifrån!!! Här så hade jag fått en plastgrej på handen, som var en sprutgrej & då fick jag dropp...
AJJJJJJJJJJJJ! Men en grej som var bra var att den var ROSA!!
Efter operationen, Jag fick en slang i näsan XD Jag var helt cp, jätte drogad & HÖG! Jag fick ju två & en halv spruta för & lugna ner mig, sen två stycken för & sova, sen 1 saltlösning + en sockerlösning + 4 tabletter & 1 spruta när jag sov för & vakna!
Mums... Kunde knappast äta...

Kommentarer
Postat av: Sofia

HAHAHHAHAHHAHA SISTA BILDEN VA DET TILL FÖR OM DOM TAPPADE BORT DIG ELLER HAHAHAH x''D men lilllls gummman <3 haha drogad four real! ^^

2010-02-28 @ 13:08:19
URL: http://xuntitledx.blogg.se/
Postat av: Annika strömstedt

Skönt att det gick bra i alla fal.

2010-02-28 @ 17:38:46
URL: http://animissen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0