OS feber!

haha bilderna blir lite försenade, OS tar för stor plats! xD

igår när jag kom hem från innebandy SKRIKER mamma och pappa: STAFET STAFET!!! och jag kastar mig i fotöljen och ser på när svenska herr skid stafett laget tar hem guldmedaljerna! skulle kunna skriva 1000 ord om detta men jag orkar inte är för slut! Skulle bla kunna skriva om Normanen "den stora stygga vargen"!

Sen kolla lite på Hockey mellan U.S.A-Schweiz, U.S.A vinner med 2-0 om jag komemr ihåg rätt!

Efter det fastnar man i CURLING för herrar! :D Det va Sverige-Storbritanien! killarna från sverige har värkligen kommit från INGENSTANS ingen vet typ vilka dom är, skilnad från damerna som är regerande OS mästare! Så att om killarna skulle förlora en match nu när de varit så ducktiga och vunnit och överaskat så mycket gördet ingenting! Men Igår kväll (eller inatt) så Lyckas tillslut Sverige vinna Cruling matchen i en extra omgång som storbritanien skapade och sverige vann med 7-6! Och fan va glada dom blev! det va en nervpirrande match som va slut 02.30! Men matchen skulle fan ha kunna vunits mycket tidigare tycker jag om dom lyssnat lite mer på Sebastian Kraupp som ger en rad bra förslag men lagkaptenen Nicklas Edin fegar ur och vågar inte ta några risker och väljer och köra mer säkert!

på bilden är Sebastian!



Sen från att ha gått och lagt sig 02.30 så går man upp 06.00 för att inte missa Sverige-Slovakien i hocckey för herrar "vinna eller förvinna"! Och sverige torskar med 4-3! Så nu har vi åkt ut ur hockey för herrar! SKANDAL! jag mamma och mina bröder satt och bara skrek hela morgonen! Åt ingenting i skolan för  jag va så upprörd över detta! :( Vi tog ju fan guldet förra Vinter OS!

men inatt gick även en match mellan KANADA-RYSSLAND och allt man igentligen behöver säga är att det inte va: "vinna eller försvinna" utan: "PÅ LIV OCH DÖD"!! haha de två lagen som är guldtippade mötervarandra i en utslagnings match! lixom Ryssland världsmästare 2år i rad! och Kanada....jag menar det är ju KANADA!!!! men så klart vann Kanada det är ju hemmaplan och allt! ;)

jag hoppas Kanada tar hem hela skiten! vore roligt om Slovakien kom till final också, för då kan vi säga att vi åkte ut mot dom som kom till final hihi xD

//Sofia...:D


Kommentarer
Postat av: Annika strömstedt

vilken tur att os inte håller på så länge. Du skulle bli sjuk på riktigt då :P

2010-02-25 @ 18:58:12
URL: http://animissen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0